Alla inlägg den 23 november 2008

Av Darja - 23 november 2008 22:10

Nu ska jag visa dej och alla andra vart den riktiga makten ligger.

Inte i att ha så många vänner så möjligt. 

Utan att faktiskt tycka om dom och vara ärlig mot dom.

Av Darja - 23 november 2008 16:48

Man väljer inte sin familj, som föds man med. 

Dom kan vara hur knäppa som helst. 

Men dom är ändå ens familj. 

Man kommer inte undan. 

Du behöver inte älska dom, inte om dom inte förtjänar det. 


Men klaga inte på dom om du inte har anledning. 

Att dom bryr sig är inte något negativt. 

Att dom faktiskt ställer krav på hur det går för dej är inte heller något negativt. 

Men ibland går det snett. och då får man hata dom. 

Det är det som är så bra med ens familj, man kan leva utan den.

Det är svårt och man saknar den, men det går. 



Men ens vänner. Det är som man väljer själv. 

Det är dom som ska få en att må bra. 

Det är dom du inte ska lämna bara för att nåt går snett. 

Det är även dom som inte kommer lämna dig. 


Men tro inte att det kommer att bli lätt. 

Det är det aldrig. 

Ni kommer svika varandra tusentals gånger. Annars är det inte vänskap. 

Och du ska aldrig tveka att be om ursäkt först. 

Speciellt inte om du aldrig gjort det förut. 

Gör det innan det är för sent. 

Risken är stor att du förlorar dina vänner åxå, och det är då det börjar bli riktigt tufft. 


Av Darja - 23 november 2008 15:54

Igår var det jue då 30-års kalas.
Det var inte särskilt kul.

Dom söp på 3,5 -.-

Slöseri med pengar. 

Men iaf. 

Jag, Ellen och Emilie badade badtunna och det var riktigt mysigt. 

När vi skulle fara hem så kom det nåra tjejer. 

Den ena var bara 16. 

Så jävla damp jag har. 


Men aja. 

Idag har jag pluggat biologi. 

Erling fixar våra garderober så det är typ jätte stökigt inne på rummet. 

Imorrn är det skola och jag taggar INTE kan man säga. 

Jag vet inte varför men skolan har blivit det jobbiga i min tillvaro. 

Jag brukar gilla skolan. 

Men nu vill jag bara att nian ska ta slut och jag kommer bort från alla 

idioter på min skola och i min klass. 

Hittade min Bh som vart bortajätte länge idag.

I tvättstugan. Under tvättmaskinen. :O'

Undrar vad den gjorde där. 

Presentation

Omröstning

Är jag solen? dvs egocentrerad till max?
 Ja
 Ibland
 Nej
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards