Alla inlägg den 18 november 2008

Av Darja - 18 november 2008 19:58

Bara för att jag är så cool ska jag lägga upp min önskelista här på bloggen.


  • En familj.
  •  Ett hjärta som inte har bristit flera gånger.
  • Att mina banker slutar höja räntan hela tiden.

 

Julen måste ju vara det finaste som finns. I alla fall om man har en familj. Jag älskar Gossip Girl. Men den serien påminner mig om hur viktigt det är att ha en familj. Och vänner som ställer upp för en trots att man har bråkat.
Jag saknar det. För ett år sen var mitt liv....Mitt liv.

Nu vet jag inte längre vad det är.

Jag vet inte ens vem jag själv är. 

Ibland undrar jag vad som hade hänt om jag typ bara satt mig utanför dörren och väntat. 

Eller gått hem efter skolan dagen efter. 


Jag undrar över så jävla mycket. 

Jag läste mitt första inlägg som verkligen handlade om att vara fosterbarn nyss. 

Och har kommit fram att jag som ville ha en meningsfull blogg om NÅGOT. 

Har slutat med att blogga om mitt meningslösa liv. 

Det kan ju helt seriöst inte vara intressant att läsa?!

Men i alla fall. 

Jag funderar ofta på hur mitt liv skulle ha varit om inte.....lalala. 

Föredrar att skylla alla mina problem på alla andra. Inte ta eget ansvar. 

Inte försöka styra upp det. Men det krävs så mycket energi och så mycket känslor. Varför inte bara låta det vara som det är? Jag menar, jag kan lätt leva mitt liv i det tillstånd jag är nu. 

Visst, jag mår inte bra. Men vem gör det?


Jag undrar ofta vad Blair skulle ha gjort i min sitution. Hon skulle ha kommin på en lysande hämndplan på tre röda sekunder. Hon är min idol. Helt seriöst. Skulle göra allt för att bli som hon. 

Falsk. Elak. Bitchig. 

Nä, jag skojade. Men hon är fin på något sätt. 

Egentligen är hon inte sån. Hon skyddar sina egna känslor.

Det ligger i hennes intressen. 

Aja nu måste jag duka undan från bordet. 

Ska dra å göra det. 

Puss


Av Darja - 18 november 2008 16:45

Jag tror att det är nåt fel på mig.

Varför kan inte jag vara glad och skratta. 

precis som tjejen som krossade mitt hjärta?

Varför har hon så jävla lätt för att gå vidare?

Varför får hon alla på sin sida?


Jag undrar om jag ska bli lika falsk. 

Lika äcklig. 

Låtsas att jag tycker om nån bara för att. 

Hon verkar tro att det är nåt jävla spel. 

Vem som har mest back up. 

Men vet du?

Du har mest back up.

Men. Tyvärr så bryr jag mig inte. 


Dom som inte ser hur falsk du är, dom behöver inte jag. 

 Du vet dom som verkligen betyder nåt får mig.

Dom har jag kvar. 

 Det var dom som gång på gång sa hon är inte värd dej. 

Det var dom som gång på gång sa men måste hon med?


Det var inför dom som jag försvarade dej. 

Men aldrig mer igen. 

Du får klara dej själv. 

Från och med nu så visar inte jag ett piss vad jag känner gentemot dig. 

Du är luft för mig!!!!!!

Från och med nu!

Av Darja - 18 november 2008 10:56

Fett heta.

Av Darja - 18 november 2008 10:32

Om man säger nåt förvantar man sig ett svar!

Inte bara tystnad. Det hade räkt med ett litet vänta..

Vad fan är det med dej?

Du är inte den ändå som hade det jobbigt.

Du är inte den ändå som kan älska på riktigt!

Du säger att min kärlek inte är äkta!

Det är bullshit!

Du vet inte vad jag känner.

Du vet inte allt det jag inte pratar om.

Du vet allt, men verkar inte förstå.

Jag blir så jävla ledsen. Jag trodde att du skulle förstå.  


Känns som att hela mitt liv rasar samman.

Igen.

Det är inte lätt att vara trevlig och glad och låtsas som att allt är bra.

Klart att folk föredrar HENNE då.

Hon är alltid glad.

Alltid trevlig.

Hon har mitt hjärta fortfarande,

och det är det värsta.

Att inte kunna gå vidare.

Att tänka på gamla minnen.

Sakna allt vi haft.

Det är så jävla svårt när man förlorar en bästa vän.

Vet du hur det känns?

Jo, som om man andas, men inte får nåt syre.

Jo, som om man skrattar, men inte känner glädje.

Jo, som om alla banker man har haft har gått i konkurs,

Och man inte hat nåt kvar!!

Presentation

Omröstning

Är jag solen? dvs egocentrerad till max?
 Ja
 Ibland
 Nej
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards