Direktlänk till inlägg 8 januari 2009

Så här blir du tydligen den du egentligen är

Av Darja - 8 januari 2009 20:49



Så här blir du den du egentligen är




  • Umgås mest med människor som tycker att du är OK som du är.
  •  Träna dig på att minska skillnaden mellan din insida och utsida även i sammanhang där du inte riktigt känner att det är okej att vara som du är.
  • Gör en lista på alla dina goda egenskaper, förmågor, mänskliga kvaliteter och talanger. Njut av den (om du vågar kan du be någon närstående att komplettera och kommentera den).
  • Hitta ett lämpligt sätt att vidga perspektivet på dig själv och på så vis öka din självinsikt.
  • Gör en lista på det du vill utveckla och fundera på hur du ska kunna börja öva.
  • Låt inte andra pracka på dig sina uppfattningar om vem du är eller vad som är bäst för dig.
  • Säg vad som är sant för dig eller var tyst.
  • Prova att vara helt äkta och autentisk en dag (det är inte samma sak som att vara rak eller att lufta dina synpunkter även då du inte är ombedd att göra det).
  • Rensa ut gammal dammig nedärvd moralism som får dig att få dåligt samvete för saker du gör eller inte gör.
  • Öva dig att lyssna och lita på magkänsla, intuition och samvete.

 
 
Ingen bild

me

10 januari 2009 13:33

Följer du listan? Annars är den värd att provas.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Darja - 10 januari 2009 15:06

Ny blogg! Orkar inte bloggagratis.se Dom suger bajs.   http://wilmut.blogg.se/ är det nya. ...

Av Darja - 9 januari 2009 22:27

Egentligen så känar blondinbella pengar på att man hatar henne. I alla fall om man hatar henne så som jag hatar henne.  Hon får betalt för antalet besökare.  INTE antalet besökare som gillar henne.  Hata henne, Älska henne. Så länga du besöker henne...

Av Darja - 9 januari 2009 17:37

Skoldagen var ganska bra. I alla fall i stort sett. Har vart sämre dagar. Har vart bättre dagar.   Blev idag bestämt attvi ska köra låten Friday I'm in love med The cure på öppet hus.  Fast Musikläraren är ju störd och tror vi kommer fixa det på...

Av Darja - 8 januari 2009 20:16

Att börja skolan var väldigt grygt. Precis så som jag igår förutspådde att det skulle vara.  Har verkligen insett att det som förut var så långt borta närmar sig med rasande fart och jag inte har någon aning om hur jag ska hantera det.  Gymnasiet.  ...

Av Darja - 7 januari 2009 17:11

Jag hatar faktumet att lovet är slut. Känner mig väldigt otaggad att ens tänka på allt vad skola heter. Men man måste antar jag.  Om nåra dagar är det ju dags för gymnasieansökningarna också.  Mycket tragiskt. I alla fall om ni frågar mig.  Fast det...

Presentation

Omröstning

Är jag solen? dvs egocentrerad till max?
 Ja
 Ibland
 Nej
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards