Alla inlägg den 7 november 2008

Av Darja - 7 november 2008 21:39

Jossan sa att jag blivit tråkig som inte uppdaterar typ 30 ggr om dan. så det här inlägget är ägnat till henne.

Och filmen mama mia som är den bästa jag sett på länge. 

Alla låtar alltså!!
Felle, jag och jossan påminner om hennes mamma och hennes kompisar. och henne och hennes kompisar. En trio är alltid bäst.

Av Darja - 7 november 2008 16:42

Denna dikt är till min vän som jag älskar mer än allting annat. Men vi har förändrats så mycket att jag inte längre vet vilka vi är. Så den är till henne.



Du var inget värd för mig.

Fast du gjorde allt… och lite till.

 

Nåt som händer.

Ingen vet vad det är.

 

En liten stund med dig.

Kommer allt bli bra igen?

Har känslan av förlust.

 

Som om allt försvinner bort.

Suddas ut ur minnet.

Våran sommar är ett minne blott

långt, långt bort.

 

Vill aldrig glömma.

Aldrig vara där igen.

 

Bara minnas allt det fina som vi haft.

Du är det bästa som har hänt.

Den bästa jag har haft.

 

Men allt är ett minne blott.

Långt, långt bort.



Denna på började dikt är till en kille som fick nobben av mig i somras. Jag hade varit kär i han länge. Men han hade aldrig visat några som helst tecken på att han hade nåra känslor för mig. Så en på en fest alla är jätte fulla så klart. Och jag som inte har nån stans att sova. Så han frågar om jag inte vill sova hos han.

Visst tänker jag varför inte?

Vägen dit är rolig. Eller inte.

Han är jätte gullig så länge vi går åså.

Sen träffar han nåra kompiar.

Och fetglömmer att jag över huvud taget är där. Så jag typ somnar i en busskur innan han har snackat klart. Men i alla fall. Som alla vet. Full kille=kåt kille.

Men jag nobbar han. Orkar inte ha sex med en känslomässig idiot.

Och gissa vad han gör? Jo, han säger att jag varit på honom hela natten och att han bara velat sova. Yes. Kör hårt killen. Din så kallade kompisar kanske tror på det nu, men dom kommer mkt snart att inse vad det är frågan om.

Om du skäms över det behöver du inte säga nåt alls. 

Men ge fan i att snacka skit om mig. 


 SÅ den här är till dej kära SB. 


  Ser din chans att få ett ligg.

Slår till och tror att ingen säger nej.

 

Du fick nobben av en tjej.

Nu vet du hur det känns.

 

Varför inte ta det som en man?

Varför detta ego?

Varför dessa lögner?

 

Varför inte inse att alla har ett pris.

Och ditt är alldeles för lågt.


Det där sista vet jag inte riktigt vart det kommer ifrån och hur det hänger ihop med resten men vad fan...





 

Presentation

Omröstning

Är jag solen? dvs egocentrerad till max?
 Ja
 Ibland
 Nej
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards