Alla inlägg under augusti 2008

Av Darja - 18 augusti 2008 20:27

Alla tycker så himla synd om Gerorgien, men folk och Reinfeldt tänker inte på att dom kanske måste skylla sig själva. Georgiens president är uppvuxen i Usa, och tänker på samma sätt som Bosch. Det var han som startade kriget. Och dom krigar om nåt så oviktigt som mark. Nu är det så att Georgien har alltid velat ha den marken, men den har alltid tillhört Ryssland. Det är bara så.

Väldigt många länder verkar ha problem med Rysslands storlek. Jag fattar inte varför. Georgien är inte ängeln i det här kriget, det var dom startade det! Och Sveriges protest genom att inte sammarbeta med Ryssland är idiotisk!

Man lät Nazisterna passera kors och tvärs under andra världskrriget, och nu försvarar man ett land med samma tankebanor som Bosch hade! Förjävligt, minst sagt! 

Av Darja - 18 augusti 2008 14:36

Jessica hade mage att ringa och fråga hur jag har haft det. JAg fick ju cp ryck på henne och sa allt jag tycker och tänker om henne och hennes jävla kollegor och hennes jobb. Fy faan, vilket shit jobb dom gör. Min 15 åriga kompis skulle kunna göra det bättre.


Läste en kompis blogg nu, hon och hennes kille har nyligen gjort slut, och hon  är jävligt deppad över det.  Det fick mig att tänka på när jag och mitt ex gjorde slut. Det var ju jag som fick ta shiten. Jag tror att det är så, att tjejerna alltid blir några slags svarta får i sammanhanget. Inget menat mot alla killar, men dom tänker inte på samma sak. Slut  är slut, tjejer har svårare att släppa taget. Inte alltid kanske...Men oftast. I alla fall J, vill bara säga att du klarar det, du är värd bättre! 

Av Darja - 17 augusti 2008 23:37

Vad ska man göra när man får den där magkänslan allt inte är rätt?

Man vet ju inte vad som är felet.

Man kan inte göra nåt.

Bara vänta och se.

Sen när man får rätt, då vet man inte vad man ska ta sig till.


Jag vet i och för sig inte om jag har rätt, men jag och K misstänker det. Du svarar inte och det är mörkt hemma hos dig, och ingen öppnar. Och sättet du pratade med oss sista gången. Det var då jag fick magkänslan. Att nåt inte är rätt, men jag struntade i det, jag tänkte på det men jag gjorde inget. Fanns det som jag kunde göra?

Vad ska man göra om man misstänker att en vän ska ta livet av sig. Vad ska man säga, hur ska man bete sig? Och fallet här var inget uppmärksamhets törstande. Det var äkta, människan hade hela livet framför sig, men ingen lust att leva det.


Jag saknar dig A, du trodde på mig när jag själv inte gjorde det.

Du är bäst, och du kommer alltid finnas hos mig.  

Av Darja - 17 augusti 2008 23:33

Herregud. Vad deprimerande det är med kärleksfilmer. Först är det alltid nåt fel, men på slutet får dom ju ändå varandra. :/ Det är ju inte alltid så i verkligheten. Kärlek suger, skolan suger, livet suger.


Ska ta och röka en cigg, det kanske blir bättre då? Fast jag tror inte det... 

Av Darja - 17 augusti 2008 15:58

Satt och läste lite bloggar nu, och lade märkte till att ganska många skriver om kriget mellan Rysskand och Gergien. Som ryss som har släkt i närheten av där det faller bomber tycker jag att det är väääldigt onödigt. Särskilt med tanke på att Georgien knappast har en chans mot Ryssland. Fast samtidigt kan jag tycka att dom har nåt i det dom säger. Men problemet är väl att ledarna där inte riktigt tänker på konsekvenserna. Tycker man skulle kunna ha löst detta på ett sivilicerat sätt istället för att gå i USA:s och Iraks fotspår!

Av Darja - 17 augusti 2008 15:32

kan inte förstå vad fan som är felet med mig. Jag låg och tänkte han igår och kunde inte komma på vad jag gjort för fel. Kan nån säga det till mig? Varför känns allt så meningslöst nu när haninte ens ska gå kvar på skolan? Varför i så fall gå dit överhuvud taget? Jag vet inte...Den här sommaren har varit så konstig det är så mycket som har hänt, men inget av det jag ville skulle hända. Bara dåliga saker hela tiden! Och jag fattar inte vad soc håller på med. Dom har inte hört av sig på en månad, lite mer till och med! Tänk om jag typ inte trivdes eller nåt. När jag bodde hos Veronica ringde dom ju typ var 5 minut. Bara för att jag bor i boschen betyder det inte att jag inte kan hitta på  nåt. Dom är såå dumma!

Och skolan, Fy fan! Vill inte ens tänka på det, men måste. Jag har inte ens bästemt mig för vad jag vill gå för linje! Herre guud. Vad ska jag göra med mitt liv? Det är ju helt meningslöst.


Av Darja - 15 augusti 2008 13:10

Jag vet inte vad jag skriva. Allt känns så tomt och meningsläst. Jag pratade med min faster igår, och hon kunde inte förstå hur jag klarar av att bo i en främmande familj. Dom ger mej ju mat och dom bryr sig, men inte på samma sätt som en riktig familj. Då frågade jag henne om hon nånsin slog Jenja ( Min kusin)Och hon sa nej,men det är ju inte direkt så att Dima har slagit dig.

Jag vart helt shockad, han har alltså inte ens talat om för våran släkt, VARFÖR jag inte bor hemma! Jag vart så jävla förbannad att jag berättade ALLT för henne, fast jag visste att hon är släktens värsta skvallerkärring. Så, jag antar att pappa satt ganska mkt vid telefonen igår och fick förklara en hel del...

Men sen tänkte jagpå det där hon och soc sa, du är stark Darja. Men grejen är att det just det jag inte är. Jag reagerade på ett så idiotiskt sätt. Söp skallen av mig, orkade inte fara hem på nätterna osv osv. Men när man är full får man ha kul i några timmar utan att behöva tänka på allt.  Men det är ingen bortförklaring. Jag har tre helt sjukt underbara kompisar, K, J och F.

Men när jag är med dom så känns det som att jag inte förtjänar det. Dom är så mycket, mycket starkare än mig. Och kommeterar det jag gör en hel del, på ett shyst sätt. Men eftersom jag alrig fått konstruktiv kritik, så kan jag inte ta kritik över huvud taget. Det suger för jag tar det som en förolämpning och fast jag vet att dom inte menar det så. Så fattar jag inte varför dom fortfarnade är vänner med en så värdelös människa som jag.

Jag klarar inte ens av att ha ett förhållande längre än tre veckor.

Men allt det är egentligen min rädsla för att bli sårad och sviken. Att anförtro sig åt nån på riktigt, eller att verkligen gå in för ett förhållande innebär alltid risken att bli sårad. Och det skulle jag inte klara av, inte igen.  

Av Darja - 14 augusti 2008 16:13

Åh, jag hatar såna här sajter där man får poäng om man värvar folk! Men den här kunde jag inte motstå, vem vill inte ha en massa gratis smink? Och jaja, inte för att det kommer bli en massa... Men du kanske vill vara gullig och bli medlem? (A)


http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=87151

Presentation

Omröstning

Är jag solen? dvs egocentrerad till max?
 Ja
 Ibland
 Nej
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards