Alla inlägg den 2 juli 2008

Av Darja - 2 juli 2008 14:31

Okej här har nu lite bilder på hur mitt rum ser utför tillfället...Inte mysigt som sagt. Så jag ska städa OCH tvätta! (A) Känner mig duktig...Kanske får lite plupoöng och för gå ut ikväll. Jag har ju utegångsföbud.


Men, men ni får lite finare bilder sen :P

Av Darja - 2 juli 2008 14:06

Jaha, då ska få en helt ny familj helt plötsligt...Det känns ju lite udda kan jag berätta för er. Jag minns när jag kom hem till dom första dagen med Soc-jessica och det ända jag tänkte var; tänk om dom inte tycker om mig?

Det är nog ens största farhåga när man kommer till en fosterfamilj. Men dom tyckte om mig...! Hur otroligt det än låter till och med för mig.


Det är alltså Veronika, min fostermamma

Paul, min fosterpappa

Leon, min fosterbror

och Philippe, också min fosterbror


Och jag...


Jag kan inte säga att det är lätt att komma ny till en familj. Man måste släppa det som varit, hur man brukade göra hemma, för nu har du ett nytt hem. Men det handlar inte bara om vanor som vart man ställer saltet, det handlar om att släppa alla sina EGNA psykiska spärrar.

Till exempel jag, har svårt att lita på vuxna, för alla vuxna som jag litat på har alltis svikit mig.  Så när Veronika säger att jag kan lita på henne, och berätta allt för henne, så gör jag inte det, för jag kan inte... Det är jätte dåligt oxh jag jobbar på det, men jag önskar att det inte behövde vara så. För hon tappar ju förtroende för mig när hon får veta att det var når jag inte berättade för henne...etc.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Är jag solen? dvs egocentrerad till max?
 Ja
 Ibland
 Nej
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards